みかんの産地愛媛から、ビッグアップルの愛称で知られるニューヨークに2006年10月に移住。面白いことがあると聞けば、ニューヨーク内外問わずに出かけて行きます!!新しいことを発見するのが大好き(^0^)


by hatsup

シュプレー川  the Spree River

 ベルリン・テーゲル空港まではニューヨークから飛行機で9時間ぐらい。時差は6時間です。今回のドイツ旅行を決めた理由はいろいろありますが、夫の父方の祖先がドイツから来ているので見たかったことと(特に夫が)、ドイツ人の友人がいたことが最大の理由です。
 夫の友人のMalte(発音がいまいち分からないですが、私にはマウトゥと聞こえる)がベルリン出身のため、初日と二日目はベルリン市内をクイック名所巡りしました。最初に目に映った美しい景色。それはシュプレー川です。
a0118179_13311568.jpg

a0118179_13295314.jpg

モデルをお願いしたわけじゃないが、いつの間にか映っていたかっこいいカップル。肥満が多いアメリカ人に比べて、ドイツ人はすらりとした美しい人が多いと思いました。後ろの白い建物は連邦議会事務棟。川沿いに映える美しいデザイン。ベルリンでは、戦後に建てられたモダンな建築が見物のひとつでした。
a0118179_921514.jpg

a0118179_13403313.jpg

さっきのカップルはレンタル自転車に乗ってますが、このシュプレー川沿いの道は自転車に乗ってる人がとても多かった。Malteに聞いたら、”半分は地元の人で、半分は観光者だろう”と言うことです。
a0118179_13474471.jpg

ここだけじゃなく、ベルリンをある程度いろいろ見て思ったのは、自転車に乗る人の割合が高そうだということです。中古自転車屋さんもいくつか見ました。自転車に乗るのって、車と違ってガソリンがいらないから地球に優しくっていいですよね。運動になるし、風を切って走れば気分も爽快。私も自転車に乗りたくなりました。


The flight from NY to Berlin-Tegel Airport was about 9 hours. The time difference from NY is 6 hours.

We went to Germany for many reasons, but two of them were the biggest. Josh has a good friend, Malte, in Germany. Another reason is some of Josh's ancestors were from Germany. So we wanted to see what kind of place Germany is.

Malte took us to famous places in Berlin very efficiently. Since he grew up in Berlin, he knows very well about the city.

The first beautiful view which I saw was the Spree River. I saw many bicyclists on the road along the river. I asked Malte if he thought these cyclists are from Berlin. He told me that probably half of them are from Berlin and rest are tourists. I like cyclists because they doesn't pollute the air like cars. They are earth-friendly.

Malte also told us that they have a convenient rental bicycle system in Germany.

[PR]
by hatsup | 2009-09-26 08:48 | Travel